Autor: 021.rs

Novi Sad
31.10.2011.
13:46 > 13:08
Policija i članovi Studentskog parlamenta Filozofskog fakulteta blokirali su danas ulaz u ovu ustanovu, zabranivši nezadovoljnim akademcima da u njemu održe plenum.
  • baka Vedervaks

    04.11.2011 08:34
    za člana parlamenta
    Žalosno je da je član parlamenta jednog fakulteta nepismen. Kaže se leci a ne letci! Još je žalosnije da neko, ko bi trebalo da predstavlja studente, koristi bednu, politikantsku demagogiju u nedostatku pravih argumenata. Mnogo dobro ti zvuči kada kažeš da većina od 18 odseka ima niže školarine, a ne kažeš koliko je među njima odseka koji imaju po 2-3 studenta u generaciji, a da oni najtraženiji odseci, naravno naplaćuju školarine od 100.000,00 dinara. Sve funkcioniše po principu ponude i tražnje, jer tamo gde ima puno kandidata biće i više bogatih, spremnih da plate, a studentima se nude tabla i kreda, kao u vreme kada je obrazovanje bilo besplatno.
  • Student psihologije 2

    03.11.2011 13:28
    Ponavljam, zasto bi se neko legitimisao tebi? Zato sto si clan studentskog parlamenta? Hoces li sledeci put da proveravas ima li bombe na fakultetu? Cistis ostave? Znas li ti sta je uopste funkcija Parlamenta?
    Legitimise samo policija. Vrata otvara portir.

    Koliko sam videla kad su studenti pusteni na fakultet nisu ga blokirali nego izrazili svoje misljenje (nisu oni krivi sto ga imaju). Na osnovu cega si dosao do ideje da ce ga blokirati? Rekla dekanica?

    Besmislenim zahtevima? Uvodjenje apsolventskog staza i smanjenje skolarine su tebi besmisleni zahtevi? Samo mi nemoj objasnjavati sa "radi se na tome", "ne zavisi od nas", "to tako treba". Studenti psihologije su pre dve godine morali spavati na fakultetu jer su dobijali iste takve odgovore od istog Parlamenta. Pa je na kraju Parlament ipak shvatio da moze nesto da ucini i da to tako ne treba...

    Hajde, molim te, objasni mi sta je funkcija parlamenta i koji su ciljevi ovogodisnjeg sastava? Al, nesto konkretnije od poboljsanja uslova studiranja.
  • Clan parlamenta Filozofskog fa

    03.11.2011 09:45
    dopuna pojasnjenja
    Nisam primetio da moj prvi komentar nije objavljen do kraja. Verovatno zbog broja karaktera u njemu. Sreca moja da sam ga sacuvao u celosti dako da sada pustam dopunu.

    6. Letci sa zahtevima koji su kruzili fakultetom su najblaze receno besmisleni.

    a) Zahtev koji se tice upisa na budzet studenata koji su stekli 48 ESP bodova je sam po sebi besmislen zato sto su SVI takvi studenti na filozofskom upisani na budzet.

    b) Zahtev koji se tice apsolventskog staza. Sto se tice apsolventskih ispitnih rokova, radi se na tome i najverovatnije ce biti, pa kolege, savetujem vam da pocnete da spremate ispite. Sto se tice domova i menzi, to nije nadleznost fakulteta, a najmanje studentskog parlamenta na fakultetu.

    c) Sto se tice visine skolarina. Na fakultetu su cene skolarina iste od oktobra 2007. Nisu niske i svakako da je prosecnoj porodici u Srbiji tesko da izdrzi takvo opterecenje. Uprava fakulteta pruza mogucnost placanja skolarine na rate uz molbu. Tu mogucnost sam i ja koristio posto nisam bio na budzetu, tako je mnogo lakse.
    U tekstu pise da je zahtev bio da skolarine budu u visini 3 prosecne plate. Na letcima je pisalo 3 minimalne plate, sto predpostavljam da je pravi zahtev.
    Skolarina na fakultetu je 65000 dinara osim za odseke psihologije, pedagogije, engleskog jezika, knjizevnosti, istorije i zurnalistike za koje je 96000. Podsecam da fakultet ima 18 odseka, tako da vecina odseka ima skolarinu koja je manja od 3 prosecne plate. U avgustu je bila 38.389 dinara. Minimalna plata u Srbiji je oko 17.000 dinara, sto znaci da su tri plate oko 51.000 sto i nije velika razlika sa cenom studiranja na vecini odseka na filozofskom. Tako da je i taj zahtev u odredjenoj meri besmislen.

    d) Koliko me secanje sluzi, cetvrti zahtev na letku je bio da se ne blokira rad fakulteta na pocetku svake godine. Taj zahtev mi je totalno nejasan iz razloga sto rad fakulteta nije bio blokiran ni u jednom trenutku otkako ja imam kontakta sa fakultetom.
  • Clan Parlamenta Filozofskog fa

    02.11.2011 16:54
    za studenta psihologije 2
    U trenutku guzve ispred fakulteta nije se moglo pustati studente ni unutra ni napolje zato sto kad bi se obezbedjenje razmaklo da pusti studente, par momaka, koji nisu pristali da dokazu da su studenti, bi odmah pokusalo da se uguraju na silu. Tako da su studenti prakticno bili taoci nekolicine ljudi koji mozda cak i nisu studenti koji su na fakultet pokusali da udju sa namerom da ga blokiraju, a sve to su opravdavali besmislenim zahtevima i toboz solidarisanjem sa studentima iz Beograda. Mislim da nikom od nas nije u interesu da nam fakultet bude blokiran kao Filozofski i Filoloski fakuteti u Beogradu.
  • @Clan parlamenta filozofskog f

    02.11.2011 13:38
    "Studentima koji su bili mirni,..."

    "Na fotografijama koje su postavljene vidi se velika masa ljudi sto odaje utisak ..."


    Bednice.
  • Fitch

    02.11.2011 10:54
    @Pop
    Pre nego što kreneš da se mešaš u svaku priču s kojom imaš i nemaš veze, probaj bar da se informišeš o tome kako zapravo funkcioniše bolonjski sistem.

    BODOVI koji se skupljaju nemaju veze sa OCENAMA, oni označavaju položene predmete - za položen predmet dobijaš isti broj bodova bez obzira na to da li si dobio šesticu ili desetku. 60 bodova znači da si očistio godinu, 48 bodova zapravo znači da si, ako grubo računamo, položio više od tri četvrtine ispita predviđenih za jednu godinu. To je obrni, okreni, ista stvar koju si TI imao za uslov za prelazak u sledeću godinu, kad si se školovao tako pametan.

    E sada, kada imaš nekoliko studenata sa istim brojem bodova, a ograničen broj mesta na budžetu, ONDA dolazi na red RANGIRANJE, na osnovu proseka ocena. Znači, ti si nekad sa uslovom automatski prelazio na budžet i u sledeću godinu, a današnji studenti neretko imaju problem da sa očišćenom godinom i prosekom iznad devet i dalje ostaju na samofinansiranju.
  • Pop

    02.11.2011 08:54
    Ne mogu da verujem da se sa 48 bodova prelazi na budzet. Ne bi trebalo da se prodje ni godina.
    Kada sam ja studirao 6 je bila prolazna ocena a ne 4.8. Za prelazak na budzet je valjalo ocistiti godinu, a sa polozenim uslovom (sto je valjda isto kao danas 60 bodova) se upisivala naredna godina.

    Podrzavam sve zahteve u vezi sa skolarinom i ostalim haracima na fakultetu, a jednako kao sto ni u vreme dok sam ja studirao, ne podrzavam nikakva smanjivanja uslova i prolaske sa nedovoljnim brojem bodova.

    Ja sam bio protiv smanjenja uslova i raznih zamrzavanja cak i kada se to meni moglo obiti o glavu.

    Nekim ljudima je najveci problem da sednu i uce, ali zato mnogo vole da k*ke. Takvi su bili najveci mudraci i u moje vreme.

    Ne mora svako ni da studira. Neko je lenj, a neko naprosto nije kapacitet. Ali danas jednostavno sve primaju.
  • Student psihologije 2

    02.11.2011 01:52
    Posvecenu clanu parlamenta
    Malo su u protivrecnosti tacka 2 i 4. Ukoliko ste pustali sve koji su imali indekse i zeleli da ih pokazu, kako to da su studenti koji nisu zeleli da budu deo toga pravili guzvu ispred fakulteta? Sto onda nisu mogli da udju na predavanje?
    I zasto niste pustali studente da izadju sa fakulteta?

    Otkad je funkcija parlamenta da legitimise studente i otvara im vrate? Ja sam mislila da u ovoj drzavi jedino policija ima pravo da me leitimise. A da vrata otvara eventualno portir.

    Mislim da je buka u jednoj ucionici ipak mnogo manje zlo nego uskratiti studentima slobodu kretanja.

    Znaci od 4 zahteva jedan je ispunjen. Na drugom ste poceli da radite sad kad se napravila guzva. A druga dva su besmislena sama po sebi.

  • 01.11.2011 23:11
    "slazem se da skolarina treba da bude manja ali treba biti realan i traziti to n vreme i n pravoj adresi"
    Visinu školarine određuju fakulteti, koliko znam, tako da su zahtevali na pravom mestu. Ono što od države treba tražiti jeste da se ukine autonomija univerzitetima zbog zloupotreba u formiranju cena. Konkretan primer, potvrda o statusu studenta ne može da na jednom fakultetu bude besplatna, na drugom 30-40 dinara, a na nekim po 300-400 dinara.
    Plu što bi školarina morala da bude opravdana- u cenu uračunate: knjige, potvrde, overe semestra, prijava ispita...
  • Clan parlamenta filozofskog fa

    01.11.2011 18:40
    Pojasnjenje
    1. Nijedan od clanova parlamenta na filozofskom fakultetu nije primio nikakvu nadoknadu za obavljanje svoje funkcije. Laz koja je ispisana gore sam shvatio kao licnu uvredu.
    Kao i na vecini fakulteta u Srbiji samo student prodekan prima nadoknadu koja je simbolicna.

    2. Studentima koji su bili mirni, mogli i hteli da dokazu da su studenti fakulteta nije bio zabranjen ulaz, cak su pripadnici obezbedjenja ljubazno otvarali vrata studentima koji su pokazali indeks.

    3. Kolege koje nisu bile pustene odbile su da pokazu indeks, abonentsku karticu ili clansku karticu iz biblioteke, pokusale su da udju pored obezbedjenja i predstavnika parlamenta na silu uz urlanje i guranje, cak i nasrtanje i pljuvanje po obezbedjenju i parlamentarcima.

    4. Na fotografijama koje su postavljene vidi se velika masa ljudi sto odaje utisak masovne podrske plenumu. Velika vecina tih studenata je tu bila samo zato sto im je onemogucen prolaz zbog incidenta pred ulazom i velika vecina njih nije ni znala o cemu se radi pred vratima. Pristalica plenuma je bilo po mojoj slobodnoj proceni vise od 50. (Nadam se da ne gresim dusu.) Cak sam i ja licno bio medju studentima na ulici i cekao sam da se sve smiri pa da mogu da udjem na fakultet, a nisam pristalica plenuma.

    5. Na plenumu koji je kasnije ipak odrzan vladala je opsta galama i anarhija i nista nije dogovoreno niti izglasano iako je smisao plenuma da svako moze da dodje do reci i da se glasa za ili protiv necega.

    6. Letci sa zahtevima koji su kruzili fakultetom su najblaze receno besmisleni.

    a) Zahtev koji se tice upisa na budzet studenata koji su stekli 48 ESP bodova je sam po sebi besmislen zato sto su SVI takvi studenti na filozofskom upisani na budzet.

    b) Zahtev koji se tice apsolventskog staza. Sto se tice apsolventskih ispitnih rokova, radi se na tome i najverovatnije ce biti, pa kolege, savetujem vam da pocnete da spremate ispite. Sto se tice domova i menzi, to nije nadleznost fakulteta, a najmanje studentskog parlamenta na fakultetu.

    c) Sto se tice visine skolarina. Na fakultetu su cene skolarina iste od oktobra 2007. Nisu niske i svakako da je prosecnoj porodici u Srbiji tesko da izdrzi takvo opterecenje. Uprava fakulteta pruza mogucnost placanja skolarine na rate uz molbu. Tu mogucnost sam i ja koristio posto nisam bio na budzetu, tako je mnogo lakse.
    U tekstu pise da je zahtev bio da skolarine budu u visini 3 prosecne plate. Na letcima je pisalo 3 minimalne plate, sto predpostavljam da je pravi zahtev.
    Skolarina na fakultetu je 65000 dinara osim za odseke psihologije, pedagogije, engleskog jezika, knjizevnosti, istorije i zurnalistike za koje je 96000. Podsecam da fakultet ima 18 odseka, tako da vecina odseka ima skolarinu koja je manja od 3 prosecne plate. U avgustu je bila 38.389 dinara. Minimalna plata u Srbiji je oko 17.000 dinara, sto znaci da su tri plate oko 51.000 sto i nije velika razlika sa cenom studiranja na vecini odseka na filozofskom. Tako da je i taj zahtev u odredjenoj meri besmislen.

    d) Koliko me secanje sluzi, cetvrti zahtev na letku je bio da se ne blokira rad fakulteta na pocetku svake godine. Taj zahtev mi je totalno nejasan iz razloga sto rad fakulteta nije bio blokiran ni u jednom trenutku otkako ja imam kontakta sa fakultetom, a to je blizu 6 godina.
  • Haha

    01.11.2011 17:02
    evo resenja
    Posto ocigledno postoje takvi koji misle da se, ako se finansiraju iz budzeta, besplatno skoluju i da je u tom slucaju studiranje povoljno, neka pomognu i ovima na samofinansiranju i ostalim budzetskim studentima, koji placaju kirije, menzu, domove i druge neophodne stvari, a pored toga moraju da placaju abnormalne cene prijavljivanja i prenosenja ispita i drugih gluposti koje je smislio neko dok mu je bilo dosadno i ko voli da krade, necemo imati nista protiv..i svi srecni i zadovoljni :)
  • Laci

    01.11.2011 14:52
    Zakljucati, nego sta?
    Ideal svakog fakulteta je da studenti placaju skolarine (i sve ostalo) a da se na istom ne pojavljuju.
  • Vasa Stajic

    01.11.2011 09:32
    Ko o čemu, loši studenti o IQ
    Većina studenata, njih 60 ili 70% je na budžetu. Oni nemaju razloga da brinu o školarinama. E sad, manjina koje žulja IQ su u problemu. Oni bi besplatno da studiraju! Ne postižu. Zbog IQa ili nečeg drugog? Žele da im seljak iz neke zabiti preko poreza plaća za znanje koje će oni steći, a dokazano to loše rade jer nisu na budžetu. Ne uspevaju da u toku godine sa minimalnom ocenom savladaju predviđeno gradivo. Zašto i taj isti seljak koji ih finansira ne bi dobio od države besplatno traktor za početak svog posla? To bi bio ekvivalent alatu-znanju koji oni traže besplatno? A znanje, naravno, nije besplatno. Pitanje je samo ko ga plaća. Budžet, student...
  • Behemot

    01.11.2011 08:46
    @Zagonetka
    A sta mislis koliko je sadasnjih studenata razumelo sta si napisao? Njima Vladimir i Estragon zvuce kao "Borkes i Markes" onom policajcu iz filma "Mi nismo andjeli".
  • Pop

    01.11.2011 08:05
    1. Skolarine treba da su nize jer su bezobrazno visoke;
    2. plate profesora treba da su nize jer su profesori danas najbogatiji ljudi u drzavi;
    3. treba preispitati poslovanje fakulteta jer ogromne pare prolaze bez ikakve kontrole;
    4. treba preispitati zaposljavanje profesorske dece po fakultetima;
    5. Ko nema 60 bodova ne moze preci na narednu gosinu, 48 bodova znaci da niste dobili ni 5 na ispitu
    TACKA.

    P.S. Izjava Pavla Sekerusa je uvredljiva za svakog coveka sa IQ visim od 90.
  • ema

    01.11.2011 08:01
    šta reći
    Podrška studentima, treba preispitati i Ekonomski fakultet Subotica, koji za studente u Novom Sadu naplaćuje 30.000 dinara svake godine, a otvorili su novo odelenje u Bujanovcu gde niko ne plaća 30.000 dinara, a finansira ih Vlada Vojvodine. Znači vojvođane niko ne finansira... da ne govorim o ostalim plaćanjima na Ekonomskom fakultetu... legalizovana pljačka...
  • Друг Бевц

    01.11.2011 07:45
    Тако јеее...!
    Тито је рекао марксисти су у праву.
  • Миле

    01.11.2011 07:36
    .
    Нема џабе код Болоњске бабе.
  • 01.11.2011 07:24
    Na FTN džipove voze isključivo oni koji pored fakulteta imaju privatne firme (u čemu nema ništa loše). Uprava vozi automobile starije od 10 godina (da su Iliji znali da poprave Stojadina, vozio bi ga i danas ;) ).
  • studos

    01.11.2011 01:23
    @Srecom Daleko Od UNS-A
    Pogodio si u centar!!!

    Jos nesto: Pogledajte vozni park ispred FTN-a. Fakultetski pojedinci voze i dzipove.
  • Zagonetka

    01.11.2011 00:16
    Pitam se, pitam
    Zasto su u Srbiji, vec duzi niz godina, Vladimir i Estragon primer idealnih studenata, umetnika i intelektualaca?
    Cim iskoce iz tog rama dobijaju etiketu krvozednih anarhista, sumanutih levicara i, naravno, stranih placenika.
  • ucim skole

    31.10.2011 23:42
    sarena laza na tockice
    zao mi je studenata koji su naseli na pricu ovih 'revolucionara'...inace sam samofinansirajuci student i slazem se da skolarina treba da bude manja ali treba biti realan i traziti to n vreme i n pravoj adresi.a studentima koji se komesaju porucujem da dobro prouce ko ih to ''vodi''...ko se to ''brine'' o nama...siroti beogradjani i studenti iz zagreba... zajedno sa clanovima kojekakvih organizacija...a tu je bilo i opozicionara...svi su stavili slaga na tu tortu kako bi lepse izgledala ...
    p.s. moram na predavanja
  • Unezveritet

    31.10.2011 22:34
    podrška studentima
    Svakog oktobra je isto ali je ustvari sve gore. - Riba smrdi od glave - prvo bi trebalo preispitati sve tzv. red. profesore koju su po starom zakonu stekli to zvanje i koji su krivi za sve što nam se dešava (možemo ih nazvati matorim hohštašlerima). Ne zna se gde gore... na Filozofskom ili na Medicinskom, na PMF-u ili na Pedagoškom u Somboru, na Akademiji umetnosti ili na Pravnom...kad budu dobijali otkaze zato što nisu držali nastavu, što nemaju reference, što sprovode nepotizam, što su to lažovi, iskompleksirani ljudi i zlobni svakome ko je mlad, talentovan i vredan, onda ovakve scene nećemo gledati! Sve su ovo oni zakuvali i njima zapravo odgovara sve ovo da bi mogli još više da iskoriste ovo rasulo za svoje neostvarene ambicije...i opet će ONI pobetiti nas studente ali će zato Srbija da izgubi!!!
  • Jo

    31.10.2011 22:22
    levičari ili desničari
    Bla bla truć truć.Sa jedne strane imate " legitimne " a sa druge kako ih zovu levičari.A istina je da je Kolubara sitan doživljaj kad bi se samo malo zaronilo u papire bilo kog fakulteta a da ne govorim o profesorima.Pa kako se niko nije zapitao zašto u proteklih 10 godina kad god je prosveta štrajkovala to nisu radili univerziteti masovno kao ostali.Da li treba da napišem zašto.Da li je neko od poreskih obveznika video neki izveštaj za neki falutet koliko su para dobili od školarina,koliko od srbije,koliko od famozne stavke " materijalni troškovi ",šta je od toga kupljeno za fakultet,koliko su plate,koliko putni troškovi,naknade,razna udruženja koja rondaju po fakultetima samo sa dozvolom vlasti i obično je 98% stranačke dečurlije.Manite se autonomije u smislu " dajte mi pare i nemojte me ništa pitati".
  • 31.10.2011 21:25
    @Srecom Daleko Od UNS-A
    Sve sto si naveo za FTN stoji.
    Isti ljudi sede u rukovodstvu godinama, samo se rotiraju na pozicijama.
  • Milojicin_mali

    31.10.2011 21:22
    @Fred
    Malo ti, druze, zaobilazis istinu. U jednom trenutku niko nije mogao da udje na fakultet, pa cak ni pojedini asistenti. Druga stvar, kazes ko je imao indeks mogao je da udje, ko nije imao ne moze i kraj price. Sta je sa onim studentima koji nisu bili obavesteni da moraju da ponesu indekse da bi usli na fakultet? Da li ih je neko o tome obavestio? Naravno da nije... Mnogi su "poljubili vrata", a samo su hteli da odu na predavanja! Indeks nije licna karta, da moras stalno da ga nosis sa sobom. Ja prvi izbegavam da ga stalno nosam, iz straha da ga ne izgubim. I u ostalom, odakle bilo kome, osim policiji, pravo da legitimise gradjane?
  • Filozof 04

    31.10.2011 21:20
    Realna situacija
    Protest je zakazan za 12 sati, vecj u 7 ujutro je obezbedjenje pochelo selektivno da pushta studente. Stvorila se guzva oko 10 sati jer su se legitimisale stotine studenata koji su krenuli na predavanja. Na kraju su iz nepoznatih razloga u potpunosti blokirali ulaz studenti parlamenta maskirani lazno u obezbedjenje. Posle par sati natezanja na vratima pustili su studente u amfiteatar da odrze sastanak koji je mirno tekao. Onda su opet ljudi iz parlamenta upali da sabotiraju vredjaju i govore u glas. Sramota, a borimo se i za njihovo dobro. Ne razumem shta nije u redu sa njima...
  • Milojicin_mali

    31.10.2011 21:11
    ...
    Danas se u samom amf desilo nesto sto ni jedna kamera nije uspela da zabelezi, ali su culi i videli brojni studenti! Profesor, sa katedre za istoriju, usao je u Amf i poceo da vredja i da preti odredjenim studentima! Govorio je kako je to njegov fakultet, da su studenti koji se bune idioti i slicne primitivne izjave tipa "znas ti ko sam ja". Naravno, nije propustio da studentima koje je licno doveo u Amf jos jednom naredi da sabotiraju rad Plenuma i da sruse "ove idiote"!
  • Teodosije III

    31.10.2011 20:14
    Sada sam procitao tekst koji sam napisao i vidim da mu fali deo. Ocigledno SW "reze" posle nekog broja karaktera.
    Napisao sam jos da je doticna devojka to upitala i posto nije bilo nikoga sa 48 bodova a da nije na budzetu, izasla napolje. Onda sam izasao i ja jer je sala bila dopola ispraznjena.
    I jos necega sam se prisetio: ispred fakulteta sam video i predsednika pokrajinskog odbora DSS-a Ristivojevica, a uz njega je stojao jedan debeli celavac, koji je prethodno bio ispred vrata fakulteta medju studentima
  • Maja

    31.10.2011 20:08
    @Srecom daleko od UNS-a
    Bravo, potpuno tacan presek stanja.
    Korupcija, peljesenje studenata,nepotizam, los trentman prema studentima, mobing nad asistentima,zastarele metode prenosenja znanja Lepo ste vi sa UNSa upotpunili tuznu sliku Srbije.
  • @nije bitno - zaposleni

    31.10.2011 20:05

    Arogantno i bezobrazno. U direktnoj vezi sa statusom "zaposleni".
  • julkica

    31.10.2011 19:56
    uz studente sam
    kakvo placanje za studiranje??? onda opet samo oni koji imaju kintu mogu da studiraju, a zna se ko danas ima kintu! ako je drzavni fakultet onda je skolovanje besplatno...gosn sekerus bi morao da bude na privatnom fakultetu i neka tamo podrzava visoke skolarine...mozda da krenemo od rodoslova po filozofskom ko je kome zena, muz, cerka, brat...ko pije a ko placa
  • borut

    31.10.2011 19:55
    Podrska studentima, borite se i istrajte! Politicari nas shvataju kao obicne brojke koje treba da pristanu na ,,pravila igre" koja idu njima u korist! Za vase profesore ste takodje obicna brojka koja im donosi ogromna sredstva (u proseku, plata i projekat oko 120 000 dinara plus uplate od studenata), njima je odlicno i u interesu im je da odrze neo-liberalni sistem - ,,znanje je roba, a profesori glavni dileri te robe"...briga njih za besperspektivnost i izdatke studenata, tj. njihovih roditelja. Nemojte pristati na ,,pravila igre" koje brane oni i placeni studenti-funkcioneri!!!
  • geograf

    31.10.2011 19:47
    dodatak prvom komentaru
    Moram ,nažalost da se ponovo oglasim sa nekim pitanjima studentu-prorektoru.On smatra da su levičari ti koji stvaraju haos. Pa pretpostavljam da odlično poznaje pravila kapitalizma.Npr. ako dajete pare onda i očekujete da dobijete dobru robu za to.A šta studenti dobijaju?Profesore koje je najmanja briga intelektualni razvoj studenata a najveća briga da kupuju njihove knjige ,koje su u suštini prepisane od prethodnika.Traženje što većeg broja tezgi po Srbiji.Asistenti im drže predavanja.To se u moje vreme studiranja nikada nije desilo.Koliko su novih,pravih otkrića,rasprava tumačenja objavili u našoj ali i u svetskoj naučnoj literaturi?Zapošljavaju se članovi uže porodice na fakultetima bez obzira na njihovu kompetenciju.To se dešava ,nažalost i na mom bivšem fakultetu.Ja sam imao gospodu profesore za katedrom a ne tezgaroše bez naučnog ugleda u inostranstvu.Uđžbenici koje piprepisuju?Ovo i još mnogo drugih primedbi bih mogao navesti da za uloženi novac ne dobijamo ono što bi trebalo studenti da dobiju.
  • mimi

    31.10.2011 19:11
    sramota..Velika sramota
  • Srecom daleko od UNS-a

    31.10.2011 19:04
    Princip je isti sve su ostalo nijanse
    Dodatak na Cacin komentar

    Primera radi stanje na FTNu u Novom Sadu:

    1) Besplatno skolovanje - oslobadjanje od svih dazbina (prijave ispita, overe godina, izdavanje diploma i ostalo) (samo za profesorsku decu);
    2) Upisivanje studenata na doktorske posle zavrsetka konkursa i mimo pravila (samo za profesorsku decu);
    3) Sigurno asistentsko mesto, bez obzira na prosek, trajanje studija i zavrseni fakultet (samo za profesorsku decu);
    4) Dopisivanje studenata na naucne radove, iako nisu ucestvovali u istrazivanjima (samo za profesorsku decu);
    5) Hiperprodukcija nepotrebnih kadrova, bezocno prepisivanje uz precutnu podrsku rukovodstva;
    6) Najbolji studenti su inostranstvu, privatnim firmama, trafikama ili na zavodu za zaposljavanje (zato sto nisu profesorska deca);
    7) Prica se da FTN ima par stotina kancelarija u nekoliko zgrada, a ukupno je oko 50-ak prezimena na vratima.
    8) Kazu da vec 20 godina isti ljudi sede u rukovodstvu. U medjuvremenu su skinute i petokrake i Titove i Slobine slike i stigli i sveti Sava i krst i ocila, pa tri zvezde, a drzava je 4 puta promenila ime. "Samo mi na visokom mestu, jer smo najbolji."

    Medicinski fakultet

    Od prikrivenog, preko otvorenog do agresivnog nepotizma.

    Filozofski fakultet

    Prva profesor optuzen za mobing.

    Ekonomski fakultet

    Izmuzavanje i zamajavanje studenata, a profani placaju najvece poreze u pokrajini.

    I sada su se pojavili neki marksisti, a najveci marksisti sede na fakultetima. Svi matori profani su nosili stafete i kleli se u Tita i partiju, a sada su postali dekadentna burzoazija koja prezire sirotinju i borce za jednakost.

    Cistka!
    Otvorimo Pandorinu kutiju!
    Virtus, non copia vincit.
    Vivere est militare!
  • Simke

    31.10.2011 18:52
    sve je snimljeno
    Pogledajte na snimku Palminog omladinca i SNS omladinu. Došli da sruše fakultete.
  • geograf

    31.10.2011 18:19
    bivsi student
    Ja sam otac jednog studenta filozofskog fakulteta.1987. god. sam diplomirao na PMF-u na Institutu za geografiju DŽABE.Po kom kriterijumu se plaća sve živo na fakultetu i ko je takvu odluku doneo?Oni koji su za đž studirali,diplomirali i doktorirali.Hoće da naplate svoje teze o Titu, Kardelju i ostalima?!Zašto se univerziteti opiru uvođenju fiskalnih računa,kao i advokati npr?Ovo bi trebao da bude socijalni bunt i ništa više.Ali neorganizovanost i kašnjenje sa blokadom fakulteta neće dati sada rezultate.2012.....
  • nije bitno

    31.10.2011 18:12
    zaposleni
    Vidim da je moderno pljuvati Studentski parlament, što me ne interesuje, to je vaša stvar. Ali, ako ja i moji studenti ne možemo držati nastavu na svom fakultetu zbog djilkoša i lezilebovića koji nisu naši studenti, e onda me zdravo nervirate. Odakle vam pravo da blokirate fakultet (koji ni nije vaš), da vređate nastavnike (koji nisu vaši... mada i da jesu...), da vređate studente koji žele da STUDIRAJU (kakav paradoks, studenti da uče i studiraju, u Srbiji to nije popularno) ??????!!!! A skandiranja poput "filozofska buržoazija" su više nego smešna. Ako imate problem sa ogromnim bogatstvom nastavnika sa novosadskog filozfskog fakulteta, onda je to zaista sprdnja-ovaj fakultet je ubedljivo najsiromašniji fakultet u Novom Sadu.
    Ja danas nisam imao nastavu, ali sam se čuo sa dosta kolega koji bili vređani i sprečeni da izađu sa fakulteta, a oni koji su želeli da održe nastavu nisu to mogli zbog urlanja gomile "studenata". Ja sutra imam nastavu i održaću je makar me vi fizički sprečili da uđem na fakultet. Lepo je vreme, Kej je blizu (za vas "studente" na Filozofskom, to je ono lepo šetalište ispred fakulteta, a na obali Dunava... čisto da vam objasnim pošto je verovatno većina vas prvi put u Novom Sadu...). E moji "studenti" kakve vi gluposti nekada pričate, to je neverovatno. Umesto da blokirate Ministarstvi, da pokrenete pitanje kvaliteta nastave, vi se bavite blokiranjem malih, i za vaše zahteve nebitnih, fakulteta...
    Uzgred-studenti psihologije ne placaju nastavnicima knjige, cak ih neretko dobijaju u vidu kopiranih skripti cime mi krsimo yakon dastudneti ne bi placali gomilu para na dolve knjiga koje im trebaju ya ispit. I sve, ali bas sve, knjige koje im trebaju se mogu naci u seminaru, dakle, teoirjski, nijedan se ne mora kupiti. ostavite se isprazne priče o jadnim studentima pošto bar za svoje studnete mogu da kažem da su odlični studneti i da već na drugoj godini studija njih bar 90% su na budžetu. Da, problema ima, cene nekih ispita su užasno i nepotrebno visoke, ali to ni nije borba ovih "studenata".
  • Teodosije III

    31.10.2011 18:04
    Bio sam na licu mesta od pocetka do kraja. Vrata jesu bila zatvorena jedno vreme, ali policija je bila pasivni promatrac. Bilo je tri policajca i jedna policajka i stajali su sa leve strane vrata sasvim u uglu. Bilo je i dve marice i dva Pezoa.
    Zenska osoba u crvenkastoj sarenoj jakni, kratke kose sa megafonom je pozivala studente da provale unutra jer je to njihov fakultet. U dva navrata je doslo do komesanja i pokusaja provaljivanja, da bi se situacija smirila i vrata su otvorena i iz fakulteta su izasli studenti koji su zeleli napolje. Onda su svi koji su hteli usli unutra.Ja sam tada otisao i vratio sam se za pola sata. Ispred ulaza je svirala muzika sa skupog aktivnog zvucnika, a napajanje je bilo sa agregata koji je donet za tu namenu.
    Unutra, u amfiteatru su bili svi koji su zeleli. Izabrano je radno telo, odnosno moderatori. Svi iz Beograda. Onda je bilo glasanje o tome da li da se izbace predstavnici medija. Militantni anarhisti iz Beograda su zahtevali da se oni izbace nakon uvodnog dela i da dobiju krajnje zakljucke plenuma. Novosadjani su se ovome usprotivili. Na kraju bi novinari i bili izbaceni da se jedan stariji snimatelj, duze kose, nije javio za rec i pitao studente u kom veku zive, jer u sali trenutno ima sigurno 100-150 kamera ili vise jer je prakticno svaki telefon i kamera i foto aparat i diktafon. Nakon ovoga se glasalo i velika vecina je bila za to da se novinarima omoguci da prate plenum.
    Nakon toga je pocela diskusija po tackama dnevnog reda. Krenuo je verbalni obracun anarhista iz Beograda i parlamentaraca iz Novog Sada. Na argumentovane opaske studentkinje iz Novog Sada da dve tri stotine studenata nemogu da predstavljaju 4000 studenata ako nisu izbrani Beogradjani se nisu obazirali. Rasporedili su se po sali da bi izgledalo da ih ima sto vise. Onda je jedna studentkinja zapitala koliko u sali ima studenata sa filozofskog fakulteta sa 48 bodova koji nisu na budzetu. Posto se niko nije javio, zakljucila je da je razgovor bespredmetan i napustila amfiteatar. Za njom su krenuli i drugi i uskoro je amfiteatar bio poluprazan. Anarhisti su i dalje pokusavali da podignu tenziju, ali se znacajno smanjio broj prisutnih medju kojima sam bio i ja. Bilo je tada oko 15 casova.
  • FridaKa

    31.10.2011 17:57
    Utisak
    Jedna iskrivljena slika danasnjeg dogadjaja koja me zaprepastila u ovom tekstu.
    Prozivke bez ikakve potrebe.
    I danasnja potreba studenata da se nenapadnuti na Plenumu brane od ljudi koji su na njihovoj strani.
  • posmatrac

    31.10.2011 17:49
    misljenje
    gledam komentare i ono sto vidim je da neko fabrikuje komentare u kojima napada studente koji su se "usudili" da se pobune.

    nisam student..davno sam zavrsio svoje skolovanje, al jedno sam siguran. studenti koji se bune su u pravu, jer koliko vidim sada im sada naplacuju i sto disu vazduh.

    nedajte se.. za nas je mozda kasno, ali vi jos imate sanse.
  • Caca

    31.10.2011 17:14
    Sta reci!?
    Primera radi stanje na PMFu u Novom Sadu:

    1) Upisivanje studenata na doktorske bez zavrsenog mastera;
    2) Dodavanje bodova studentima da bi bili pri vrhu liste, dok se drugima isti oduzimaju...;
    3) Ako ste diplomirali 1. oktobra, racunanje kao da ste studirali jednu godinu vise...;
    4) Cekanje vise od godinu ili cak dve da biste dobili diplomu i ekstremna neljubaznost zaduzenih za isto, kada ih pitate kada ce biti gotova...;
    5) Mogu slobodno reci da je vecina studenata koja "nesto vredi" otisla u inostranstvo jer ovde nema leba da jede, a nema sile da ih fakultet zadrzi jer su suvise dobri da bi se dopali ijednom profesoru, dok "osrednji i manje" ostaju da skoluju naredne generacije...;
    6) Racunanje istih predmeta u GPA dva puta?! Rezultat - bezrazlozno smanjen GPA na master studijama na primer.
    7) I tako blize i tako dalje......

    Necu reci koji sam departman iz postovanja svoje bivse akademske institucije.

    Bice bolje...nada umire poslednja. :)
  • marksisti

    31.10.2011 17:12
    stigli
    Da li ste primetili da se u komentarima provajavaju izjave protiv "kapitalizma" i "buržoazije" i da se poziva na "slobodu naroda"? U pravu je bio onaj mladić sa vesti malopre, u pitanju su zaista neki marksisti!
  • Komisija

    31.10.2011 17:06
    Student psihologije 2 ili ne zna ili zna pa laže
    Ono što govori student psihologije 2 jednostavno nije istina. Studentski parlament broji 15 članova, a samo jedan od njih ima 25 godina. Jedan drugi član ima 23, a svi ostali imaju 21 ili 22 godine.
  • fred

    31.10.2011 17:01
    @Katarina
    Svaka čast, upravo sam hteo da napišem isti komentar. Ko je imao indeks, mogao je da uđe, ko nije, nije mogao, kraj priče. Fakultet je ceo dan savršeno normalno radio dok "kojekakvi" nisu stigli i počeli da dižu frku.

    Ljudima koji po difoltu lupaju minuse - izađite napolje i ne verujte svakim novinama.
  • Bubi

    31.10.2011 17:00
    Treba srusiti tu profesorsku birokratsku, politikantsku i kapitalisticku gamad!!! Napred studenti!
  • Vesna

    31.10.2011 16:45
    "Prema Radićevim rečima, studenti u vojvođanskoj prestonici nemaju nikakvog razloga za nezadovoljstvo, jer je Bolonjski sistem školovanja u Novom Sadu u potpunosti uspeo i većina akademaca bez problema čisti godinu."

    Kako čoveka nije sramota da ovo kaže?! Nije istina da većina akademaca čisti godinu, a kamoli da je Bolonja potpuno uspela!! hahh! Knjige od 500 strana, upisi bez ikada objavljenih rezultata prijemnog, upis mastera bez završenih Bečelor studija, profesori koji ne znaju ni da upišu ocenu u indeks,čekanje diplome o završetku studija dve godine, svake godine rasprava o broju bodova za upis naredne godine, o planu i programu rada koji je krajnje zastareo - ne želim da govorim i još sve to moram da platim 100000 - 200000 dinara!Sve je to bedni izgovor za Bolonju!
    A što se tiče protesta - ko ima pravo da nekome zabrani da se okupi i izrazi svoje nezadovoljstvo??! Da li se neko seća studenata Ekonomskog fakulteta početkom prošle školske godine? Nemojte mi reći da nema razloga za protest i nezadovoljstvo! Filozofski fakultet u Novom Sadu nikada nije podržao studente u Beogradu, a rado smo delili njihove uspehe.
    Prema tome - podrška protestima!!! Za svoje pare imamo pravo da tražimo i kvalitet!!!!!!
  • Katarina

    31.10.2011 16:40
    Svaka Vam čast na informisanosti, KOLEGE novinari.
    Ne znam, od koga ste preuzeli vest, jer ispred Filozofskog očigledno NISTE bili. Da jeste, od OKUPLJENIH studenata bi saznali da je većina stajala ispred fakulteta čekajući da uđe na predavanje, a da se među pobunjenim STUDENTIMA, nalazila većina koji uopšte i nisu studenti. Od svih ljudi koji su stajali na vratima,bio je samo jedan član parlamenta, dok su ostali bili radnici fakulteta. I nije branjeno studentima Filozofskog da uđu, već onima koji su došli sa drugih fakulteta i sa tuđim, lažiranim indeksima, prvenstveno članovima anarhističkih grupa, kojih je bilo. Na kraju, PLENUM je održan, ako tako može da se kaže, i većina prisutnih je negodovala zbog ovakvog načina ''protestvovanja''.
    Zbog OVAKVOG izveštavanja je naša profesija na negativnom glasu. HVALA VAM.
  • gerilac

    31.10.2011 16:38
    mala digresija
    Zašto je automatski loš student sa 25 godina? Ja sam sa toliko prvi put upisao fakultet. Zavrsio sa 29, prosek preko 9,00 i to dosta. Državni faultet, naravno. Ne da nisam pao godinu, nego ni na ispitu...Bilo bi mi svakako pametnije da sam počeo ranije, ali ipak sam uspeo...;)))
  • @Oki

    31.10.2011 16:36
    - pasivno??
    Izvini, ali mene su gurnuli barem dva puta sa ulaza. Ne bih baš rekao pasivno.

    Inače, student sam druge godine žurnalistike, tako da vi što iz kanca parlamenta komentarišete i lažete kako nikog ne znate, pokrijte se ušima.

    Znate nas dobro, samo što smo za vas samo slova na spiskovima raznih poseta koječemu što ste organizovali kako bi nas i vi odrapili.

  • Filozof

    31.10.2011 16:29
    @Student psihologije: Ne znam koliko si upućena u zahteve studenata koji blokiraju fakultet u Beogradu, ali NIJEDAN od njih nije ispunjen. A Beograđani traže podršku, koju i treba da dobiju, jer ne želimo (valjda) da se ovako nastavi, pa da za par godina školarine budu još veće (a dovoljno su velike i sada) i da unesu još milion nekakvih izmena i novih zakona u vezi obrazovanja kako kome padne na pamet, koje većina nas neće moći da plati. Studiranje ne treba da bude privilegija samo bogatih. Naravno da je mnogo lakše kada je student na budžetu, ali to ne znači da treba da se zanemari cena školarine, koju plaćaju oni koji nisu na budžetu. Već je dovoljno teško, zašto bi smo to stalno trpeli, imamo pravo da makar pokušamo da se izborimo da nam bude lakše i bilo bi lepo da imaš razumevanja za studente koji se muče i jedva plaćaju studije, iako ti nisi u toj poziciji. Pozdrav.
  • Casna sestra

    31.10.2011 16:25
    Da li se znamo?
    Ja ne poznajem nikog sa tih fotografija niti te mlade ljude ispred FF. Ali je sve to nasa realnost. Studenti su potcenjeni, unizeni i odnos sistema prema njima je izrabljivacki. Mladi lujdi pucaju polako jer ne mogu vise da trpe gluposti... Streberi kao ovaj ''student psihologije'' neka samo strebaju i nek gledaju svoja posla, i nek shvate da treba da pokazu poznavanje psihologije u zivotu a ne samo sta su ''rezultati istrazivanja pokazali''. Pazite se takvih koji znaju ko je odakle, jer taj ''student psihologije'' stalno istrazuje, on zna sve studente i stalno je u kantiti, stalno ide na zurke i na casove. On vreba i istrazuje iz coska, i napada odpozadi. :) Podrska studentima!!!
  • Iperboreo

    31.10.2011 16:23
    :)
    Sama tako sjajno implementirana Bolonja je problem. Ali niko ovde ne razmislja dalekosezno...

    Izmedju liberala na faksu, i anarhista koji bi da udju tesko je izabrati...
  • :)

    31.10.2011 15:59
    :)
    ja bi ima digo sada skolarine duplo a onima koji su iz cene gore i bosne troduplo!!!!!
  • neko

    31.10.2011 15:48
    za Student psihologije - Veciti studenti u potraz
    ajde ti meni sad lepo reci koliko te kosta prijava ispita? koliko kosta knjiga koju moras da kupis od profesora? koliko te kosta prijava semestra? koliko te kosta osiguranje? ...

    pa mi onda lepo obajsni kako to besplatno studiras?
  • student cile

    31.10.2011 15:47
    varljivo leto na jesen 2011
    sarance
  • Oki

    31.10.2011 15:46
    "Policija i članovi Studentskog parlamenta Filozofskog fakulteta blokirali su ulaz u ovu ustanovu"

    Ja vidim nekoliko policajaca koji pasivno stoje i posmatraju. Dokle ćete da lažete gosn Miodraže?
  • raspitajte

    31.10.2011 15:39
    se
    Slažem se sa studentom psihologije - svi oni koji su danas pokušavali da uđu, SVI, jesu studenti koji studiraju već dobar deo decenije, i ne planiraju privesti kraju svoje studije.

    Da ne pričam da su svi sastanci "plenuma" organizovani u CK13, omladinskom centru koji otkad postoji praktikuje ekstremno levičarski program.

    Ne verujete? Nisam ni ja verovao onom mutavom ministru kad je rekao da iza svega stoje neki marksisti ili šta već, dok danas svojim očima nisam video likove, njihove "manifeste", proglase i organizatore. Ako ni vi ne verujete, raspitajte se okolo, ne morate verovati tamo nekom komentatoru na 021...
  • Komisija

    31.10.2011 15:32
    Plata?!
    Miodraže, sledeći put u tekstu navedi ime i prezime onoga ko daje izjavu. Konkretno u ovom slučaju me interesuje ko je rekao da članovi Studentskog parlamenta dobijaju platu. Ako je to samo deo ankete, onda je trebalo anketirati i predstavnike druge strane, da javnost čuje i šta oni imaju da kažu po tom konkretnom pitanju, ili priupitati studenta prorektora, on je uvek raspoložen za saradnju sa medijima. Ovakvim pisanjem se prenose neproverene i jednostrane informacije (u ovom slučaju i neistinite).
    Pouzdano znam da članovi Studentskog parlamenta Filozofskog fakulteta u Novom Sadu ne dobijaju platu. Pročitao sam statut ove ustanove bezbroj puta, jer sam bio u izbornoj komisiji na izborima za parlament u maju mesecu ove godine.
    Ovo izgleda kao jedna velika zavera protiv "sirotih studenata" kojima, eto, neko brani da se školuju. Niko od njih okupljenih nije spomenuo da se prenosi ispita na Filozofskom fakultetu naplaćuju 3000 dinara, bez obzira na to koliko kredita (ESPB) nosi određeni predmet.
    Drugim rečima, predmet koji nosi tri boda košta jednako kao onaj koji nosi deset. To na nekim drugim fakultetima nije tako, pa se prenos naplaćuje po broju prenetih bodova (1000 ili 1600 dinara po prenetom bodu). Studenti Filozofskog fakulteta su po tom pitanju u boljem položaju od svih drugih novosadskih studenata.
  • Studen psihologije 2

    31.10.2011 15:22
    Pozdrav.

    Na psihologiji ne postoji 4 godina. Vec su studije 3 + 2. A ovima sa prve godine mastera studije jos nisu pocela predavanja. Prvo se raspitaj ako se vec lazno predstavljas.

    Ja sam bila na ulazu i nisu "propali studenti" sprecavali ulaz izlaz nego studentski parlament iliti novo obezbedjenje FF.
    A taj parlament cine ljudi izmedju 23 i 25 godina koji su uglavnom obnovili koju godinu. Mada ja ne delim studente na dobre i lose.

    Ne znam o kojim Beogradjanima govoris?
    Vidis ja sam ljude koji su bili ispred vidjala po faksu, a na zurke organizovane od strane Saveza Studenata ne idem, (al drago mi je i da oni ne idu).

    Tebi ako je ok da prijavu ispita placas 1500, placas ni zbog cega ispite koje prenosis i slicne gluposti, niko ti ne brani, ali ne prodavaj mi pricu da je to ok!
  • Student psihologije

    31.10.2011 14:55
    Veciti studenti u potrazi za medijskim prostorom
    Ja studiram na Filozofskom fakultetu i ne poznajem nikog od tih studenata koji su upali u zgradu. Ni iz kantine, ni sa zurki, ni sa casova... Isto mi se cini da su svi barem 23-25 godine stari ili vise. Dakle, ili losi ili propali studenti.

    Ne znam ko su, ali znam da zbog njih nisam imala cas na kojem je trebalo da se pripremamo za prvi kolokvijum.

    Ja studiram besplatno o trosku budzeta kao i skoro svi studenti cetvrte godine. Sve sto oni
    traze vec je ispunjeno.

    Sta ti Beogradjani uopste traze na nasem fakultetu?

    Inace, bila sam u zgradi kada su se probili. Nisam videla da je u zgradu ulazila policija. Jedan policajac je usao u prostor iza bankomata, ali to je bilo to. Ja zbog tih nazovi studenata nisam mogla da odem na rucak, jer nisam mogla da izadjem iz zgrade, a ni kantina nije radila zbog njih.

    Sramota! Propadne im protest u Beogradu, pa dodju malo u Novi Sad.

  • A

    31.10.2011 14:47
    Budi se istok i zapad, budi se sever i jug
    Stop aristokratskoj buržoaziji!
  • Vlada

    31.10.2011 14:44
    DB snajka, DB
    Jel ovaj prorektor Goran Radic DB-ovac?
  • studenti lezilebovići

    31.10.2011 14:36
    pravna država konačno deluje
    Očekujem da se sindikat policije hitno oglasi o ovome. Kakav je to način da im se smeta u radno vreme? Umesto da lep dan iskoriste za šetnju i vatanje zjala moraju se naguravati sa intelektualkama i intelektualcima. Hitno da sednu sa Dverima i izdaju saopštenje.
  • Nebojsa

    31.10.2011 14:32
    Sramota
    Sramota BRE!!!
  • novosadjanin

    31.10.2011 14:24
    podrska
    podska studentima ...
  • Nizina

    31.10.2011 14:18
    Sramota
    Eto stigose prolece u nasu malu varos...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna